Monday 19 September 2011

Windows Seven: Mengatasi Skrin Hitam Dan Menghilangkan WAT (Windows Activate Technologies),Windows is not genuine

Bagaimana caranya menghilangkan/ menghapus tulisan Windows is not genuine? Hal ini disebabkan windows 7 yang anda miliki adalah tidak asli dan oleh itu telah di kesan oleh pihak microsoft dari update valid key yang mereka lakukan. Untuk mengatasi masalah ini, maka Remove WAT merupakan jawapannya. Remove WAT 2.2.6 berfungsi untuk menghapus logo window tidak asli / wga di windows Vista dan windows7 seperti gambar di bawah. Skrin menjadi Hitam dan Muncul Tulisan:

"Windows7 Build ...... This copy of Windows is not genuine"


Baiklah berikut ini adalah persiapan dan cara penggunaan RemoveWAT 2.2.6 :

  1. Semua versi Windows 7 (Non Genuine) boleh menggunakan aplikasi ini manakalan tidak untuk Vista/ Original Server 2008.
  2. Download RemoveWAT 2.2.6 (Windows Aktivasi Technologies). 
  3. Setelah selesai mendownload filenya.. klik saja RemoveWAT, dan ikut arahannya.. tidak perlu saya jelaskan kerana anda semua bijak Berbahasa Inggeris.
  4. Setelah selasai, apabila anda membuat capaian internet semula(Surf Internet) komputer anda masih lagi terdedah pada update untuk Pengesahan Windows Original (WGA). Pada bila-bila masa sahaja anda akan diminta untuk mengupdatekan windows anda, jadi jangan anda klik Update Windows, Jika anda telah terupdate windows anda akan dikesan tidak asli. Jadi,
  5. Matikan Windows Updatenya.Caranya klik kanan pada My Computer, pilih properties, dan pilih windows update, kemudian change setting, tandakan pada kotak terakhir "Important updates" pilih "Never check for update"
  6. Akhirnya Activate Windows akan hilang, skrin anda akan kembali seperti biasa dan boleh menggunakan Theme yang anda suka bersyukurlah.
  7. NOTE : JIKA KALI PERTAMA ANDA TIDAK BERJAYA, INI MUGKIN KERANA ANTIVIRUS YANG ANDA GUNAKAN PERLU DI "UNINSTALLKAN" DAHULU. INI KERANA TERDAPAT ANTIVIRUS YANG AKAN MENGGANGGU PROSES TERSEBUT.

Link Download : RemoveWat2.2.6

2 comments: